Pokemon "Alpha Sapphire"
Acelasi var care imi aducea anime-uri mi-a dat si o sumedenie de jocuri de GBA, cu tot cu emulator. Printre acestea s-au numarat si Pokemon Ruby, Sapphire si Emerald. Cum seria mi-a placut pe vremurile in care era difuzata la Pro TV, am incercat si jocurile si de-atunci am devenit un mare fan al seriei.
Ce este interesant este ca am mai reusit sa corup un coleg cu aceste jocuri si ne povesteam intre noi aventurile, ce Pokemoni am mai prins si pe unde am ajuns. Cand am terminat prima data Ruby i-am dat SMS sa il anunt ca, surpriza! jocul nu se termina dupa ce castigai liga, ci puteai continua cu aceeasi pokemoni iar harta se mai marise putine. In acelasi timp, am purtat numeroase discutii legate de cum s-ar putea imbunatati acest joc pe viitor. Iar Pokemon Alpha Sapphire & Omega Ruby au imbunatatit clar seria!
Mi-am cumparat versiunea Alpha Sapphire, fiind un fan al lui Kyogre si dupa cateva zeci de ore de joc, ma incumet sa ii fac un review.
Incep prin a spune ca grafica in sine nu m-a dat mult pe spate. Eram deja obisnuit cu ea din jocurile precedente, X si Y. Pentru cei care nu stiu, noul engine Pokemon este unul 3D si simti, in sfarsit, ca explorezi cu adevarat o lume noua. In schimb, am ramas impresionat de remake-ul regiunii Hoenn.
Ca sa va faceti o idee, aveti mai jos epava din Ruby & Sapphire, versiunea originala.
(sursa: Bulbapedia
Cand am ajuns acolo in Alpha Sapphire... wow! Epava era o epava veritabila, pe jumatate scufundata, superba din punct de vedere grafic.
(sursa: Serebii)
Tot la capitolul "grafica" as mentiona ca lipseste partea de personalizare a costumatiei, din X si Y, aici nemaiputandu-ti schimba hainele. Nu as numi insa asta un minus, fiind vorba de un remake, ar fi fost ciudat sa lipseasca iconicul fesulet al personajului.
Lipsesc si rolele dar apare in schimb posibilitatea de a merge pe varfuri prin iarba, pentru a surprinde pokemoni. Iar Pokemonii gasiti astfel sunt ceva mai buni decat cei ce pot fi prinsi in mod normal.
O alta modificare grozava, dar si logica in acelasi timp, este ca in sfarsit poti zbura in oricare dintre locatiile vizitate!!! Mi s-a parut mereu foarte frustrant sa fie nevoie sa pornesti de fiecare data dintr-un oras, tot refacand traseuri, impingand bolovani, facand surf s.a.m.d., doar ca sa poti vizita un reper important din joc.
S-a pastrat, de asemenea, si comportamentul exp all, care este tot un Key Item, care odata activat imparte experienta in mod egal tuturor pokemonilor din party. In felul acesta s-a eliminat necesitatea de a face grinding. Oricat de mult mi-ar fi placut seria, niciodata nu m-a atras partea de dinainte de liga cand trebuia sa pierd ore in sir pe harta crescandu-mi pokemonii. Momentan ma aflu la a 8-a sala, inca nu am ajuns la liga, si toti cei 6 pokemoni din party (Mudkip, Flygon, Kirlia, Manectric, Linoone si Metagross) sunt peste nivelul 60. Probabil vor fi in jur de 70 la confruntarea cu Elite Four.
Sigur, exista si persoane care probabil vor fi dezamagite de acest lucru dar personal imi place la nebunie. Ceea ce ma face sa joc de ani de zile tot ce apare in seria Pokemon este universul in sine, partea de explorare a hartilor, de capturare si crestere a pokemonilor noi si nu neaparat strategia bataliilor in sine. Sunt genul de antrenor care nu are decat atacuri fizice si care se bazeaza pe victoria prin level mai mare.
Chiar daca au fost voci care s-au plans ca acest remake contine "prea multa apa", Alpha Sapphire si Omega Ruby sunt mai putin stresante la acest capitol decat versiunile originale. In general oceanul este destul de bine delimitat si este mult mai simplu sa te asiguri ca ai verificat si explorat fiecare bucatica. Pana acum a fost o experienta chiar placuta. Se zvoneste chiar ca ai putea face surf mai rapid folosind un Sharpedo (asa spunea un NPC) si de-abia astept sa testez.
Si la capitolul poveste sta bine. E ceva mai bine conturata, cut scene-urile sunt foarte fluide si te face sa te simti ca intr-un RPG veritabil, explorand o lume noua si descoperind lucruri noi cu fiecare zona vizitata.
Exista si mult mai multe mega-evolutii, multe astfel de item-uri gasindu-se pur si simplu pe harta, explorand natural (sunt chestiile care sclipesc), dar nu fac parte din poveste la fel de mult ca in X si Y.
Momentan nu am terminat inca jocul, desi as fi putut sa o fac de mult. Prefer sa o iau incet si sa explorez fiecare bucatica din harta, pas cu pas. Am trecut insa de aproape toate salile si pot spune ca puzzle-urile sunt mult mai simple. Fata de alte jocuri din serie, nici unul nu mi-a pus probleme, iar acest lucru este valabil si pentru restul puzzle-urilor, in special cele din Trick House. Intr-un fel e mai putin stresant, pentru ca anumite aspecte erau exasperante, dar intr-alt fel este si cam dezamagitor. Depinde de fiecare, banuiesc.
In orice caz, jocul face toti banii. Poate sunt subiectiv, mai ales ca R/S/E au fost primele mele jocuri din serie, iar remake-ul ma face nostalgic, dar tot cred ca merita.
Il recomand si ii astept si pe restul, sa facem trading la final ;)